2013. szeptember 2., hétfő

Süti

Fincsi szelet 

Egy betegség miatt hosszabb pihenőre kényszerültem...vagyis, semmi megerőltető dolgot nem csinálhattam. 
Most már elég jól és elég erősnek éreztem magam arra, hogy egy sütit  összedobjak. Imádom az édességet, sokat is sütök általában. Most egy olyanra esett a választásom, amit nem kell sütni :) 

Fincsi szelet a neve...

A hozzávalók:
60 dkg háztartási keksz
10 dkg porcukor
10 dkg cukrozatlan kakaópor
4 dl tej
1 ek rum

Krém:
50 dkg túró
25 dkg mascarpone (én natúr vajkrémmel helyettesítettem)
10 dkg porcukor (kicsit  többet tettem bele, a vajkrém miatt)
1 csomag zselatinfix
1 kis doboz Hulala (ezt én tettem hozzá, az alaprecept nem írta)
20 dkg csokoládé  (nálam elmaradt, csak kakaóporral szórtam meg)


Elkészítése:
A kekszet ledaráljuk ( én darált kekszet vettem) és hozzáadjuk a porcukrot, a kakaóport, a tejet és a rumot. Jól összedolgozzuk és egy közepes tepsi aljába nyomkodjuk a kezünkkel.
A túrót áttörjük, a mascarponéval (vajkrémmel), cukorral és a zselatinnal, jól kikeverjük és a barna tésztára kenjük vizes lapáttal. (szerintem a reszelt citromhéj nem rontja el)  Tetejét csokimázzal bevonjuk, 3 óra hosszára hűtőbe tesszük és szeletelhető is.
Én nem csináltam csoki mázt, mert lusta voltam :)
Rákentem  a tejszínhabot, majd megszórtam kakaóporral és hűtőbe tettem.
Ilyen lett:


Nem túl édes, kellemes süti.  Hamar fogy... :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a kommentet!